Aktiviteter / Familiedag 2018

Familiedag 2018

JUNI 2018
Først og fremmest TUSIND TAK til alle, som gjorde familiedagen mulig.
En særlig tak skal lyde, til de frivillige, som tog vejen og hjalp med at gøre dagen, til noget særligt for foreningens familier. Og uden vores støttemedlemmer og sponsorer var dagen ikke mulig, så tusind tak for jer, fra alle os i PND.

Rekord mange familier havde taget vejen til Påruplejeren ved Silkeborg, til en sej vikingefest. Men ingen seje vikinger uden behørig udstyr, derfor var der god aktivitet i værkstedet, hvor der blev lavet seje skjold og økser.

Og når udstyret var på plads, kunne man tage opstilling ved vikingevæggen, hvor Amalie var klar med kameraet og øjeblikket kunne foreviges.

På kamppladsen stod vikingerne Olm og Futtex klar, til at modtage ungerne i deres krigerskole, som gav børnene en forståelse og indsigt i, hvordan krigerne fra Vikingetiden kæmpede. Med forskellige teknikker, lærte de børnene hvordan man bruger et våben og holder et skjold. Børnene fik en unik mulighed for at opleve historien.

Uden mad og drikke dur helten ikke… Rundt om bålpladsen (som grundet hedebølgen ikke var tændt) blev vi samlet, til en lækker vikingesuppe, á la Sanne. Suppen blev spist med velbehag til fortællinger fra vikingetiden. Futtex stod for de indlevende beretninger, til stor begejstring for store og små.

Og så skulle slaget slås. Ulvene, Bjørnene, Bukkene, Hjortene, Hestene og Ravnene gik i kamp i 5 discipliner. Vi dystede i Tovtræk, Ringridning, Bue og Pil, Kastegris og Thors brudefærd. Sidstnævnte var særdeles underholdende, da vi skulle udklæde én udvalgt, fra hvert hold, som Thor i brudetøj. Olm og Futtex havde det fornemme hverv, at uddele point.
Stort tillykke til Hestene, som samlet løb med sejren i årets dyst.

Også tillykke til Familien Dybdal Rovsing, som vandt titlen ”bedst udklædt”.

Det var en fantastisk dag, en fantastisk varm dag. Men trods varmen, blev der ivrigt hoppet i hoppeborgen og den skønne natur, og område, blev udforsket.

På Børnerådet kom der igen mange gode forslag til kommende arrangementer, som vi skal arbejde videre med. Tak for alle jeres gode input.

Søndag stod vores egen skønne tante Tut for en frisk omgang morgengymnastik, mens mor og far pakkede bilerne.

TAK til alle, som gør et kæmpe arbejde, for at vi kan mødes. Det var en fantastisk weekend, som betyder ubeskriveligt meget for os.

TUSIND TAK Helle og Mads Groth Schousboes fra ThoMa El ApS, for de mange EL tromler, som vi tryllede om til seje vikingeskjold. Tak til Pauli for Popcorn og Slush Ice. Tak til Marcus og Amalie for hjælp med ungerne. Og tak til Louise og Sofie for køkkenhjælp. Futtex og Olm fra Krigerskolen kan vi ikke takke nok, for den fantastiske energi og engagement de kom med, de gjorde dagen til noget særligt - og som sponsorat. Waow!!! TAK, TAK, TAK!